Bu Siteye Bügün Giriş Tarihiniz : IP adresiniz
Biz 11-A Olarak Buradayız Ve Burada Kalacağız

11-A EML [2010-2011]

EvreninMucizeleri

Allah; gökleri, yeri ve ikisi aras?nda olanlar? alt? günde yaratt?, sonra ar?a istiva etti. Sizin O'nun d???nda bir yard?mc?n?z ve ?efaatçiniz yoktur. Yine de ö?üt al?p-dü?ünmeyecek misiniz? Gökten yere her i?i O evirip düzene koyar... (Secde Suresi, 4-5)

Birçok bilim adam? do?adaki fizik yasalar?n?n ve canl?lar?n geli?iminin sebep-sonuç ili?kisi çerçevesinde cereyan etti?ini dü?ünür. Hatta bunun, do?al bir olay?n aç?klamas?n?n bilimsel olarak de?er kazanabilmesi için ?art oldu?unu bile ileri sürerler. Ancak bunu iddia edenler bir açmazla kar?? kar??yad?rlar. ?u ifade kesin bir çeli?kiyi bar?nd?r?r: “Elbette baz? ?eyler (bilimsel olgular) asl?nda bir sebebe dayan?r ama her ?ey, bir sebebe dayanmayan ?eyler de dahil olmak üzere, bir sebep olmadan da var olabilir.” (T. D. Sullivan, “Comming to be Without a Cause”, Philosophy, s.176-177.)

Burada kast edilen ?ey ?öyle örneklendirilebilir: Ya?murun nedeni bulutlard?r, bulutlar?n nedeni atmosferik olaylar, atmosferin nedeni ise Dünya'n?n yap?s?d?r. Peki Dünya'n?n yap?s?n?n nedeni nedir? ??te buras? her ?eyi sebep–sonuç ili?kisine ba?layan zihniyetin iflas etti?i noktad?r.

Bugün bilimi sebep-sonuç ili?kisi üzerine kurmaya çal??anlar büyük bir tela? ve s?k?nt? ya??yor. Bu s?k?nt?n?n nedeni evrenin ba?lang?c? olan Büyük Patlama ya da orijinal ad?yla Big Bang’dir. Astrofizi?in ula?t??? kesin sonuç, tüm evrenin, bir s?f?r an?nda, büyük bir patlamayla var oldu?udur. Büyük Patlama, tüm evrenin tek bir noktan?n patlamas?yla yokluktan meydana geldi?ini kan?tlam??t?r. Kuran’da bu ?u ?ekilde bildirilir:

“O gökleri ve yeri yoktan var edendir...” (Enam Suresi, 101)

Sebep-Sonuç ?li?kisi Evreni Aç?klamakta Yetersiz Kal?yor

Canl?l??? ve di?er fiziksel varl?klar? sebep-sonuç ili?kisi ile aç?klama “maddenin zaman içinde birbiri ile etkile?imi” temeline dayan?r. Ancak maddenin, enerjinin, hatta zaman?n dahi bulunmad??? bir an vard?r. Bu an? maddi bir sebeple aç?klamak da imkans?zd?r.

Yale Üniversitesi fizik ve do?a felsefesi profesörü Henry Morgenau do?a kanunlar?n?n tesadüflerle aç?klanamayaca??n? ?öyle ifade etmi?tir:

“?una hiç ?üphe yok ki, do?a kanunlar? tesadüfler ya da kazalar sonucu ortaya ç?km?? olamaz. O halde do?an?n say?s?z yasalar?n?n ortaya ç?k???na dair sorulacak cevap ne olmal?d?r? Do?a kanunlar?n?n evrensel geçerlili?ine uygun olan tek bir cevap biliyorum: Do?a kanunlar?n? Allah yaratm??t?r. Allah her ?eyi bilen, her ?eye gücü yetendir.” (Henry Margenau & Roy A. Varghese, Cosmos. Bios, Theos, Open Court Publishing Company, Illinois, May?s 1992)

Oxford Üniversitesinde Tabii Bilimler doktoras? yapm?? ve 1973 y?l?nda Nobel T?p Ödülünü kazanm?? olan nörofizyolog Sir John Eccles ise hayat?n ancak kusursuz bir yarat?l???n sonucu oldu?unu söyler:

E?er her ?eyde bir amaç ve tasar?m?n hakim oldu?una inanmazsan?z o zaman her ?eyin sadece tesadüf ve gereklilikten ibaret oldu?unu öne sürebilirsiniz. Ama varolu?unuzu aç?klamak için tesadüf ve gereklili?e ba?l? kalmak aptalca bir?eydir. Bütün hayat ve elbette bütün insanlar kusursuz bir yarat?l?? plan?n?n parças?d?rlar.” (Henry Margenau & Roy A. Varghese, Cosmos. Bios, Theos, Open Court Publishing Company, Illinois, May?s 1992)

Bir k?s?m insanlar?n -ki bunlara baz? bilim adamlar? da dahildir- sebep-sonuç etkile?iminde bu kadar ?srarc? olmalar?n?n nedeni, her ?eyi maddi dünyay? kendi içinde aç?klayabilme arzusudur. Materyalizm olarak adland?r?lan bu ak?ma göre; evren sonsuz boyuttad?r. Sonsuzdan beri vard?r ve sonsuza kadar da var olacakt?r. Bu sonsuzluk içinde en karma??k olaylar dahi rastlant?sal geli?melerin sonucu olabilir. Sonuç olarak bir materyalist için her ?eyin yarat?ld???na inanmak söz konusu de?ildir. Materyalist felsefenin de temelini olu?turan bu görü?, 20. yüzy?lda geli?en bilim ve teknoloji ile kökünden y?k?lm??t?r. Bilim ad?na ortaya ç?kan materyalist iddia, yine bilim taraf?ndan ortadan kald?r?lm??t?r. Maddenin sonsuzdan beri var oldu?u ve sonsuza kadar da var olaca?? iddias? art?k bir dogmad?r (Dogma; do?rulu?u s?nanmadan benimsenen, bir ö?retinin veya ideolojinin temelidir).

1978 Nobel Fizik Ödülü’nü alan Dr. Arno materyalizmin bilimsel bir gerçek de?il, ancak inanç olabilece?ini ?öyle aç?klar:

“Bugünün dogmas? ise maddenin ezeli ve ebedi oldu?u yönündedir. Bu dogma, evrenin yarat?lm?? oldu?una i?aret eden gözleme dayal? kan?tlar?n, astronominin bugüne kadar üretti?i gözlemlenebilir verilerin hepsinin evrenin yarat?ld??? iddias?n? destekledi?i gerçe?ine ra?men, kabul etmek istemeyen insanlar?n (bunlara fizikçilerin ço?unlu?u da dahildir) içgüdüsel inançlar?na dayanmaktad?r.” (Henry Morgenau & Roy Abraham Varghese, Kosmos Bios Teos, Gelenek Yay?nc?l?k, Ekim 2002, ?stanbul, s.101.)

Dr. Penzias evrenin ba??ndan beri bir plana göre i?ledi?ini ise ?öyle anlat?r:

“Astronomi bizi benzersiz bir olaya ula?t?r?r; hiçlikten yarat?lm?? olan, hayat?n olu?abilmesi için sa?lanmas? gereken ko?ullara en uygun, hassas bir dengeye ve kendisine temel olu?turan bir plana sahip olan bir evren.” (Henry Morgenau & Roy Abraham Varghese, Kosmos Bios Teos, Gelenek Yay?nc?l?k, Ekim 2002, ?stanbul, s.105.)

Bilim çevreleri de art?k evrenin ‘insan merkezcil bir amaç’ (Homo-centrici Teleologism) ta??d???n? dü?ünmeye ba?lam??t?r. Buna göre evren, bo? yere var olmam??t?r; bir amac? vard?r, bu amaç da insand?r. Bu nedenle evrendeki tüm fizik yasalar? üstün yarat?? sahibi Rabbimiz'in insanlar?n faydas?na verdi?i büyük nimetlerdir. Bir ayette Rabbimiz ?öyle buyurmaktad?r:

Ey insanlar, Allah'?n üzerinizdeki nimetini an?n. Gökten ve yerden sizi r?z?kland?ran Allah'?n d???nda bir ba?ka Yarat?c? var m?? O'ndan ba?ka ?lah yoktur. Öyleyse nas?l olur da çevriliyorsunuz? (Fat?r Suresi, 3)

 
Bugün Burada 22023 ziyaretçi (52899 klik) Kişi Buradaydı ve Hala Burada Olabilirler...

© 2010-2011 11aeml.tr.gg Site Sorumlusu Hacker UfqKs

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol